- Her er du:
- Hjem
> - FAQ
> - Firma- og brukerinformasjon (this page)
Firma- og brukerinformasjon
1. Hvordan få tilgang til Farmalogg.no?
* Du må opprettes som ny bruker med relevante brukerroller av firmaets hovedkontakt. Farmalogg kan unntaksvis opprette nye bruker dersom hovedkontakten ikke er tilgjengelig.
* Dersom firma ikke er registrert på Farmalogg.no fra før, velg Registrer nytt firma.
Den som registrerer firmaet blir automatisk satt som hovedkontakt.
* Kontakt Farmalogg ved spørsmål om firma er registrert fra før og/eller hvem som er hovedkontakt.
2. Hvordan endre passord?
* Logg inn på Farmalogg.no.
* Gå til Min side – Min profil.
* Velg Rediger, deretter Endre passord.
* Skriv nytt passord.
* Avslutt med Lagre.
3. Krav om passordbytte
* Det er krav om å bytte passord minst én gang årlig, og det sendes e-postvarsel når det er 11 månedere siden sist du byttet passord.
* Dersom du ikke bytter passordet innen fristen (en månedet etter varselet), vil brukeren din automatisk deaktiveres. Da vil du ikke kunne logge inn på Farmalogg.no.
* Dersom brukeren din er deaktivert, ta kontakt med hovedkontakten for ditt firma som kan aktivere brukeren din, se pkt. 5d.
4. Hvordan endre kontaktinformasjon?
* Logg inn på Farmalogg.no.
* Gå til Min side - Min profil.
* Velg Rediger.
* Følgende informasjon kan endres:
- Telefonnummer
- Passord, se pkt. 2.
* Ved endring av navn og e-postadresse, send e-post med endringer til Farmalogg.
* Det er ikke mulig å endre brukernavn.
* Det er ikke anledning til å overføre en bruker til en annen person ved å endre navn og e-postadresse, istedenfor må det opprettes en ny bruker av hovedkontakten.
5. Hvordan endre firmainformasjon og/eller hovedkontakt?
* Send e-post med endringer til Farmalogg.
6. Informasjon for hovedkontakten:
a) Hvordan opprette ny bruker?
* Logg inn på Farmalogg.no.
* Gå til Min side – Kontaktliste.
* Velg Opprett ny bruker under kontaktlisten.
* Fyll inn navn,e-postadresse og evt. telefonnummer.
* Brukernavnet kan endres dersom dette allerede er i bruk (se punkt b).
* Aktuelle brukerroller må tildeles (vareinnmelder, batchkontakt og/eller batchinnmelder).
* Avslutt med Lagre.
* E-post med link til aktivering sendes direkte til ny bruker som selv oppretter passord.
b) Kan en person være bruker på vegne av flere firma?
* Ja, men det må opprettes en egen bruker for hvert firma av hovedkontaktene.
* E-postadressen og passordet kan være det samme, men brukernavnet må være forskjellig.
c) Hvordan endre brukerroller?
* Logg inn på Farmalogg.no.
* Gå til Min side – Kontaktliste.
* Klikk på blyantikonet for brukeren som skal endres.
* Hak av for aktuelle brukerroller (vareinnmelder, batchkontakt og/eller batchinnmelder).
* Avslutt med Lagre.
* Dersom du endrer dine egne brukerroller, må du logge inn på nytt for at endringene skal tre i kraft.
d) Hvordan deaktivere/aktivere en bruker?
* Logg inn på Farmalogg.no.
* Gå til Min side – Kontaktliste.
* Dersom brukeren er deaktivert, må det hakes av for Vis alle for at brukeren skal bli synlig i kontaktlisten.
* Klikk på blyantikonet for brukeren som skal deaktiveres/aktiveres.
* Velg Deaktiver evt. Aktiver.
* Avslutt med Lagre.
Fikk du ikke svar på det du lurte på? Send en e-post til Farmalogg.